מחקרים-Covid-19

ההשפעה הפסיכולוגית של מגיפת ה-COVID-19 על בני נוער בסין

מדגם גדול בסין מדגים שכיחות גבוהה של הפרעות פסיכולוגיות בבני נוער במהלך מגפת ה-COVID-19

תלמידה בבית ספר בסין עם מסיכת הגנה. צילום: שאטרסטוק

מגיפת ה-COVID-19 מהווה מצב חירום של בריאות הציבור. עם זאת, מעט מאוד ידוע על האימפקט הפסיכולוגי של המגפה על מתבגרים. מטרת המחקר הייתה להעריך את ההימצאות והגורמים המשפיעים על דיכאון, חרדה וגדילה פוסט-טראומטית בקרב נערים במחקר גדול.

מחקר זה היה מחקר חתך אשר אסף נתונים דמוגרפיים ומדדי תחלואה נפשית קרב 175,416 מתבגרים המתגוררים ב-31 פרובינציות, עיריות מרכזיות ומחוזות עצמאיים בסין החל מה-23 בפברואר ועד ה-9 במרץ 2020. את הסטטוס של דיכאון, חרדה וגדילה פוסט-טראומטית העריכו החוקרים באמצעות שאלון 9 הפריטים Patient Health Questionnaire, שאלון 7 פריטים להערכת חרדה ורשימת הערכה של גדילה פוסט-טראומטית.

תוצאות המחקר הדגימו כי שיעורי ההימצאות של דיכאון, חרדה וגדילה טראומטית בקרב מתבגרים עמדו על 35.9%, 28.0% ו-45.6% בהתאמה. כמו כן, הודגם כי ההימצאות של דיכאון וחרדה הייתה דומה באזורים בהם המגיפה הייתה חמורה ובאזורים בהם המגיפה הייתה יחסית קלה. מודל של רגרסיה הדגים כי נשים וגיל מבוגר היו קשורים לרמות גבוהות יותר של דיכאון וחרדה אך לרמות נמוכות יותר של גדילה פוסט-טראומטית. עוד נמצא כי תסמינים הקשורים ל-COVID-19, תשומת לב למידע הקשור למגיפה, מגורים באזורים אורבניים או אזורים בהם המגיפה הייתה חמורה וקונפליקטים עם ההורים בזמן בידוד היוו גורמי סיכון לדיכאון, חרדה וגדילה פוסט-טראומטית. מנגד, גורמים מגנים כללו תקשורת תכופה עם עמיתים, התעמלות וקבלת סיוע פסיכולוגי בשירות לשלום הציבור. כמו כן, נמצא כי מעמד סוציואקונומי נמוך היה גורם סיכון משמעותי לדיכאון וגדילה פוסט-טראומטית.

ממצאים אלה מרמזים על כך שתגובות פסיכולוגיות חיוביות ושליליות קיימות בבני נוער המתמודדים עם מגפת הקורונה. הגורמים שנמצאו כקשורים לבעיות פסיכולוגיות וגדילה פוסט-טראומטית מספקים הכוונה אסטרטגית לשמירה על בריאות הנפש בסין ובעולם כולו בזמן מגיפות כדוגמת מגיפת הקורונה.

מקור:

Zhou J. et al. Frontiers of Psychiatry (2021). https://dx.doi.org/10.3389%2Ffpsyt.2021.769697

נושאים קשורים:  מחקרים,  מגיפת הקורונה,  דיכאון וחרדה,  הפרעת דחק פוסט טראומטית,  בני נוער
תגובות