חדשות

נציגי בתי חולים ועסקים ממדינת מסצ'וסטס ביקרו במרכז הרפואי "שיבא"

משלחת ממדינת מסצ'וסטס בארה"ב, שכללה מנהלים של כמה מבתי החולים הגדולים במדינה ובכירים בתעשיית ההייטק והביוטק המקומית, ביקרה בשבוע שעבר במרכז הרפואי "שיבא"

מנהל "שיבא" פרופ' יצחק קרייס (משמאל) מעניק מתנה למושל מדינת מסצ'וסטס, צ'רלי בייקר (צילום: "שיבא")

משלחת ממדינת מסצ'וסטס בארה"ב, שכללה מנהלים של כמה מבתי החולים הגדולים במדינה ובכירים בתעשיית ההייטק והביוטק המקומית, ביקרה בשבוע שעבר במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר. בראש המשלחת עמד מושל מסצ'וסטס, צ'רלי בייקר. האורחים גילו עניין מיוחד ברפואה דיגיטלית ובחידושים טכנולוגיים אחרים הנמצאים בשלבי פיתוח וניסוי.

בית החולים מסר, כי שיתופי הפעולה בינו לבין בתי חולים ועסקים באזור ניו-אינגלנד כוללים בין היתר את "חממת מדקס" לחברות סטארט=אפ בתחום המכשור הרפואי והרפואה הדיגיטלית ובתכנית ההקמה של מרכז לרפואה תרגומית, בתמיכת "קרן ווהל".

היקף ההכנסות של חברות ישראליות הפועלות במסצ'וסטס הסתכם ביותר מ-9 מיליארד דולר

פרופ' יצחק קרייס, מנהל "שיבא", אמר לחברי המשלחת ממסצ'וסטס: "אחת מאבני היסוד של המרכז הרפואי 'שיבא' היא השילוב שבין קליניקה למחקר, בין חוקרים לבין רופאים מומחים. הקשר הרציף והקרוב בין מיטת החולה למעבדה וההיפך, מאפשר לא רק לייצר רעיונות חדשים וידע אלא גם להפכו למציאות. אנחנו מחויבים להיות כל העת עם היד על הדופק, להתעדכן ולהוביל את רפואת המחר למען מטופלינו".

בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בהיקף הפעילות העסקית המשותפת לישראל ולמדינת מסצ'וסטס. היקף ההכנסות של חברות ישראליות הפועלות במסצ'וסטס הסתכם ביותר מ-9 מיליארד דולר. תרומתן העקיפה לכלכלת האזור מסתכמת בקרוב ל-20 מיליארד דולר, נמסר.

במשלחת השתתפו, בין השאר: הביו-מתמטיקאי פרופסור אריק לנדר, מנהל מכון ברוד ומי שמיפה את הגנום האנושי; ד"ר לרפואה קווין טאב, נשיא ומנכ"ל בית החולים Beth Israel Deaconess בבוסטון; לארי רנפרו, מנהל חברת ענק למערכות מידע רפואיות וג'ונתן בוש, מנהל חברת Athenahealth.

נושאים קשורים:  חדשות,  ביקור,  המרכז הרפואי "שיבא",  שיתוף פעולה,  מדינת מסצ'וסטס,  ניו אינגלנד
תגובות